CPC Nedir? Nasıl Hesaplanır?

CPC (Cost Per Click): Tıklama başına fiyatlandırma anlamına gelmektedir. Ayrıca PPC (Pay Per Click) olarak da geçmektedir. En yaygın reklam modellerinden birisidir çünkü etkileşim oranı CPM reklamlara göre daha fazladır. Hem reklam verenler hemde yayıncıların sevdiği bir modeldir.

Hesaplama: Maliyet / Tıklama Sayısı işlemi ile CPC hesaplama işlemi yapılmaktadır.

Örnek:

500 ₺ maliyetimiz olsun

Reklam 750 kez tıklanmış olsun

CPC = 500/750 yani yaklaşık olarak 0.66 ₺

Maliyeti bulmak içinse basit bir matematik işlemiyle sonuca ulaşabiliriz.

Maliyet = CPC X Tıklama Sayısı

Örnek:

CPC için belirlenen ücret 0.20 ₺ olsun

Tıklama sayısı 1250 olsun

Maliyet = 0.20*1250 yani 250 ₺

ÖNEMLİ NOT: Bu yazı 2017 yılında yazılmıştır. Yazıda bahsedilen bir çok bilgi değişmiş olabilir, işlem yaparken bunu göz önünde bulundurmanız gerekir ve tüm sorumluluk size aittir.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

Ankara Web Tasarım Ajansı: Profesyonel Çözümler ve Yaratıcı Tasarımlar

Ankara Web Tasarım Ajansı İnternet, günümüzde işletmelerin online varlık kazanması...

Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital Pazarlama en basit tanımıyla ürün veya hizmetlerinizin dijital...

Ankara Dijital Pazarlama Ajansı

Ankara Dijital Pazarlama Ajansı denildiğinde vazgeçilmeziniz haline gelecek Ansiklopedi...

SEO Nedir?

Seo Nedir? Bu sorunun cevabını herkes bildiğini düşünür "Arama Motoru Optimizasyonu" peki aslında gerçekten SEO nedir? SEO teknikleri olarak internette bulduğunuz makaleler ne kadar gerçeği yansıtıyor? Bu yazımda bu soruların gerçek cevaplarını veriyorum.

Google Merchant Center

Google Merchant Center, alışveriş reklamlarında ürünlerinizin listelenmesi için Google tarafından oluşturulmuş bir servistir.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz